fredag 17 juni 2011

En dag utan måsten!





Förmodligen sista vård av dag barnen på ett tag. Vi passade på att ta sovmorgon. Storasyster som alltid brukar vakna 6-7 var fortfarande inte vaken när jag gick in i duschen kl 9 efter att ha myst i sängen tillsammans med en god bok. När jag kom ner i köket vid 9.30 var det fortfarande tyst och stilla. Jag gjorde alltså ett bra val i går när jag beslutade mig för att låta sjuklingen få en dag till hemma fast hon var betydligt bättre igår em/kväll. För om hon sover så här länge så är det något som inte är bra. Tror att medicinen bidrar med sitt också. Vi åt frukost och väntade på lillasyster som inte slog upp sina blå förrän en timma senare vid ca 10.30 men detta är dock helt normalt. Hon är uppe senare än mig och älskar att sova länge på morgonen om hon får och kan :-)

Vaknade av att regnet slog mot rutan och det kändes bra. En riktig mys/slappdag med all rätt. Idag kommer vi att sitta i soffan, läsa böcker, spela spel osv och vi har inga måsten förutom en liten sak. Lillasysyster ska få göra sina efterlängtade chocklad doppade jordgubbar som hon pratat så mycket om. Underbart fika en underbart skön dag.

Kvällen ska avslutas i härliga vänners sällskap, plötsligt händer det och jag får en snilleblixt, huvudet på spiken!!!

1 kommentar: