onsdag 22 juni 2011

En onsdag i juni!


Ikväll har vi ätit majskolvar något mina barn fullkomligt älskar. Lyckan var stor när vi sprang på dessa fina idag på MAXI.

Var ju på återbesök med lillasyster idag. Läkaren var imponerad av resultatet. Han sa att det är fantastiskt att det kunde bli så bra. Han hade läst på och tittat på bilder och hade verkligen inte förväntat sig att lillasyster skulle se så fin ut . Han tyckte inte att det behövde justeras med en ny operation. Man skulle kunna jämna läpplinjen lite men det innebär ett nytt operationsärr som med otur kan bli fult och synas mer än det gör idag. Han tyckte inte att det var aktuellt. Det som kan komma att göras är en laserbehandling för att minska ärret, men det blir först om några år i så fall. Slutet gott allting gott.

Stannar hemma imorgon också men måste säga att jag tycker storasyster är mycket piggare idag vilket känns väldigt skönt. Har varit pigg och uppe hela dagen och dessutom ätit. Visst har hon nämnt illamåendet men i mycket mindre utsträckning än tidigare.

Nu väntar en tv-kväll. Maken jobbar. Kanske lite lyxfällan och sedan lite förlossning. Storasyster vill gärna se förlossningsprogrammet tillsammans med mig. Hon har fått se den svenska versionen tidigare och hon är liksom jag helt fascinerad av det. Hon tycker jag ska vara med på tv när lillebror föds. Hon har nämligen hört mig berätta att de i sommar spelar in ett sjukhusprogram på universietssjukhuset här i Linköping och förlossningen kommer vara en del av programmet. Fick informationen när jag var hos barnmorskan sist. Man skulle vara beredd på frågan om att delta. Jag säger tack men nej tack skulle inte tro det. Storasyster kan inte alls först varför :-)

1 kommentar:

  1. Åh vad skönt att höra om kidsen, nu vänder det! Trevlig midsommar finaste du, vi ses på måndag, pigga och glada för vår sista vecka tillsammans denna omgång :)

    SvaraRadera