lördag 18 juni 2011

Lördag!

Solen skiner och inget i kalendern, bra förutsättningar för en härlig dag med andra ord. Synd bara att maken jobbar i helgen, men snart ska vi ha en lång och skön ledighet tillsammans hela familjen och förhoppningsvis kommer den att inledas med att lillebror tittar ut så familjen blir fulltalig.

Igår inledes operation vindsrensning här hemma. Ska ju byta ventilationssystem och det innebär att det måste finnas plats för utrustningen på vinden så nu ska här tömmas. Han väl gå igenom ungefär häften och det resulterade i en full taxibuss med skräp som maken körde till skroten idag i anslutning till att han började jobba. Blev också tre-fyra säckar men gamla barnkläder till myrornas insamling. Nu ska här inte samlas och sparas längre. Vinden som är kvar ska ju inredas till sovrum så lillebror kan få ett eget rum om något år så nu kör vi.
Kvällen avslutades i goda vänners sällskap.Tack så jätte mycket tjejer! Alltid lika trevlig att träffa er kära vänner. Ni betyder mycket för mig och nästa gång vi ses är det här hemma hos mig för då kommer ni hit för att spana in lillebror eller hur?

Nu blir det en tur till ÖoB lite sköljmedel och dylikt behöver införskaffas för igår under vindsröjningen dök äntligen de försvunna bebissängkläderna upp så nu ska här tvättas och bäddas. Så mysigt, det börjar närmas sig. Om det blir som vi planerat så kommer ju lillebror 14 dagar tidigare än vad nedräknaren till höger säger.Känns som en evighet men egentligen är det ganska kort tid kvar om man tänker på att vi längtat sen jul. Men när man har något att se fram emot/längta till så går tiden alltid sakta...

1 kommentar:

  1. Hej. Jag fattar att det är förvirrande :)Micke och jag har ju aldrig slutat älska varann och har träffats en del under året som gått sen vi separerade, (han flyttade i slutet av augusti)men inte riktig fått det att funka heller och han har bott hos sina föräldrar men men nu tröttnade dom på att ha honom som inneboende och då erbjöd jag honom att bo här, så nu har han bott här sen förra helgen, men han tycker inte om att jag skriver om mitt förhållande med honom i bloggen så därför skrev jag inte att han bor här just nu och om han flyttar igen då måste jag berätta det också :) Så det kanske var dumt att skriva så i inlägget :(
    Ha en trevlig helg Kram
    ps kan man få ett ett mag kort :)

    SvaraRadera