torsdag 9 juni 2011

När hände detta?

Upptäckte idag att jag blivit tjock över en natt!? Har inte känt mig så stor innan men idag märker jag värsta skillnaden mot igår. Hela magen är sned, det har den i och för sig varit hela tiden då lillebror spenderar det mesta av tiden på min vänstra maghalva. Men idag är skillnaden enorm. Känns som jag först fattat att jag är gravid idag, har liksom inte sett det förut ;-) Konstigt men sant. Hoppas att lilla <3 kommer ut den 14/7 längtar så och jag ser gärna att det bara är 6 veckor kvar nu inte 8 för vart ska detta iså fall sluta. Väger ju lika mycket nu som vid inskrivningen på förlossningen med lillasyster 2004. Jag kommer med andra ord att slå alla rekord vikmässigt denna gång. Bara att hoppas att alla kilo rinner av mig fort sen, men jag misstänker att det blir en del kämpande för att nå målvikten igen. Denna gång kommer jag dock att nöja mig vid 65-68 kg. Kommer jag dit tills jag ska tillbaks till jobbet så är jag mer än nöjd. Mindre än så behöver en snart 35-årig 178 cm lång trebarnsmor väga eller hur?

Just nu håller jag tummarna för att vi kommer iväg enligt planerna i helgen. Storasyster är fortfarande sjuk och hon kommer att få stanna hemma imorgon också. Eftersom jag bland annat ska tackas av som arbetslagsledare över en lunch så vill jag inte gärna vara hemma. Därför får maken vara hemma hela dagen. Han skulle egentligen jobbat 12-22 så detta medför att vi kanske drar mot Göteborg redan i morgon eftermiddag istället för lördag morgon. Allt hänger ju på dottern nu, kan bli så att vi inte kommer iväg alls!

Vädret där ute fortsätter på samma bana, varmt och kvalmigt som aldrig förr. Snälla ladda ur nu så helgen kan bli lagom tempererad och regnfri!


1 kommentar: