onsdag 15 juni 2011

Nu är det sommarlov!

Ja tänka sig, sommarlovet är här! Vart tog den här terminen vägen? Var ju alldeles nys jul. Tror aldrig någonsin att en vår har gått så här fort. Hoppas verkligen inte nästa försvinner lika fort för då ska jag ju vara ledig och njuta av tiden tillsammans med mina härliga underbara ungar. Då vill jag verkligen hinna med!

Var med lillasyster idag på hennes allra första skolavslutning. Storasyster grejade inte att gå och det var smärtsamt för mig. Först hade vi en jätte fajt med en massa tårar när medicinen skulle tas och sedan var hon helt utmattad och mådde illa.Ville verkligen inte att hon skulle missa den här dagen. Men så blev det. Tanken var att hon skulle gå tillsammans med mig till avslutningen för att i alla fall titta på sina kompisar. Men när jag ko hem efter att ha lämnat lillasyster vid 8 (föräldrarna skulle ansluta 8.45) så sov min lilla fina. Detta är verkligen ett tecken på att hon inte mår bra. hon brukar vakna väldigt tidigt normalt sett och hon sover aldrig innan kvällen. Nu har hon somnat om två dagar runt 8. Vet inte om det var fajten på morgonen eller det att hon missade sin avslutning som gjorde mig extra ledsen och känslig idag. För det blev en jobbig stund. Kände mig gråtfärdig hela avslutningen. Alla klasser sjöng så fina känslosamma sånger. Jag höll nästan på att gråta när sexorna skulle avtackas och då känner jag ingen av dem. Tårarna fanns i ögonen hela tiden.

När allt var avslutat och sommarlovet officiellt börjat var tanken att vi skulle stanna och fika i gräset. Men lillasyster frös så hon skaka så hon ville hellre gå hem så fikat intogs tillsammans med storasyster hemma i köket.Sedan monterade vi sängen som lillebror ska sova i. Detta är något tjejerna längtat efter. De skruva, torka och bädda. Nu är längtan stor kan jag säga. Det här med sängen har de pratat om länge men nu är det alltså gjort. Blev så fint så. Nu saknas bara den lilla<3 Men snart så!

1 kommentar: