tisdag 14 juni 2011

Vård av barn

Hemma idag. Storasyster mådde ännu mer illa redan igår kväll och idag efter frukost när vi skulle gå till skolan fick hon kräkas Har ju hängt i luften i en vecka men nu kom det. Har pratat med käkaren vi träffade igår och det är troligtvis en biverkning av medicinen så nu ska hon få en anna sort under dagen. Bävar för hur det ska gå. Hon som aldrig fått i sig medicin annat än genom en nål i armen. Har lyckats pilla i henne två små tabletter av de hon fick igår. Dock mosade och blandade med yoghurt och så kommer de så klart upp. De var 9mm stora och kunde krossas skulle tas 2 ggr/dag fick dem just för att vi har problem med mediciner. De fi får idag är dubbelt så stora, ska helst inte krossas,men vi kunde göra ett undantag sa läkaren, de ska dessutom tas tre ggr/dag...Bara att kämpa på. Hon hade tydligen ganska mycket bakteier i urinen vad de kunde se på labbet så det är viktigt att komma igång med medicinen direkt så det inte sprider sig till njurarna och blir en njurbäckensinflamation om det nu inte redan är så. Får besked tidigast i em då det gäller odlingen!

Just nu sover prinsessan, somnade vid 8 så bra är hon inte min lilla fina!<3

Nu ska jag bränna ner alla foton som finns sparade i min dator, har nämligen gjort det igen. Väntat för länge alltså så nu har jag en hel dags arbete framför mig.....Varför kan jag aldrig lära mig att bränna ner bilderna direkt ??????

1 kommentar: