tisdag 19 juli 2011

Barnen fick en ny pool igår så igår kväll klockan 22 (!) togs premiär doppet i den knappt halvfulla poolen. Detta trots att vi fyllt med vatten under flera timmar. Idag gick maken upp vid 7 för att fortsätta vatten påfyllnaden. Kan säga att vi har två tjejer här hemma som verkligen badat hela dagen. När jag vid maten föreslog att vi kunde åka och bada någonstans nästa vecka och ha med Oliver i vagnen tittade de bara på mig med stora ögon. "Varför då vi kan ju bada här, vi har ju en stor pool nu!?" Humm....

Lillgossen sover fint i vagnen ute. Han hade en ganska komplicerad natt med en massa oro innan han väl kunde somna. Lite bökande hit och dit.

Snart blir det en liten tur till köpcentrumet för att införskaffa en stege till poolen och lite små saker som fattas här hemma. Imorgon väntas fin besök ska bli så kul så. Min bror ska komma hit och han har inte varit hos oss på kanske nästan 2 år så det blir kul att få visa honom hur vi har det.

Vad gör ni en dag som denna? Här har vädret varit över förmodan idag, lite sol och moln och ibland några regndroppar. Vi har njutit av de fina stunderna till max. Det är ju "fruntimmers- veckan" och det ska ju i vanlig ordning medföra en hel del regn men jag är tacksam om vi kan få några solglimtar i alla fall. Glöm inte att jag läser det ni skriver!


1 kommentar:

  1. Härligt med egen pool!! Hade också i två år, men jobbigt med att sköta den så att det var rätt med klor. Fick alger i flera gånger :(. Ha det så bra!!!

    SvaraRadera