lördag 30 juli 2011

Tänk om man kunde stanna tiden!

Nu är min semester officiellt slut. På måndag är jag föräldraledig och vilken lycka jag känner inför detta. Hade verkligen inte vilat börja jobba på måndag. Tror att jag behöver ett avbrott från jobbet för att sedan komma tillbaka som en mer engagerad och rolig pedagog. Var lite trött på allt den sista tiden. Hopas bara att denna föräldraledighet inte ska gå för fort önskar bara att man kunde stanna tiden. Vill inte att min bebis ska bli stor. För detta är verkligen sista gången som jag får njuta av denna underbara bebis tid. Kommer verkligen att försöka få ut det bästa och mesta av denna tid för jag vill egentligen inte att detta ska vara sista gången en så kommer det att bli. Tre ungar, det räcker för oss. Sedan får jag njuta av andras fina bebisar. Frallan, nu hänger det på dig vännen!

Har varit dålig på att uppdatera och det beror mest på att vårt bredband fick närkontakt med åskan som drog fram för en vecka sedan. Men idag passar jag på att låna svärfars dator medan han är på bröllop :-)

Har haft en masa trevliga besök under dagarna vi ar hemma. Finaste vänner tack för trevliga stunder. Kommer sakna den dagliga kontakten med alla mina fina arbetskamrater under året hemma men det är också det enda dåliga med att vara hemma i övrigt kommer det bli ett underbart år. Efter att ha räknat över föräldraledighetsdagarna så kommer jag förmodligen att börja jobba igen i aug-sept nästa år. Kommer inte alls att kunna vara hemma lika länge denna gång. Det kostar att ligga på topp och ekonomin kommer verkligen inte att vara bra, men vi ska göra vad vi kan för att lilla O ska få vara hemma så länge det går men man måste leva också... Smärtar verkligen hjärtat att han ev får börja på förskolan så tidigt men vad ska man göra?

Hur har ni andra tagit ut er föräldraledighet för att få det att räcka så länge som möjligt? Utgifterna finns ju kvar och minskar inte för att man får barn de snarare ökar...Inget roligt alls...

Nu kallar lilleman på mig, vill ha lite närkontakt med mamma!

1 kommentar: