söndag 28 augusti 2011

Dagarna går


fortare än man hinner med. Fredagen försvann fort som bara den. Soligt och härligt och en massa glada ungar i poolen. Trodde hösten var när men icke. Sommaren är tillbaka i alla fall för några dagar. När man är hemma är det inte riktigt samma känsla över fredagen, dagarna flyter liksom samman...Speciellt eftersom maken jobbade kväll denna gång. Systrarna fick premiär bada med lillebror i badkaret. Badade en lång stund. Mys på högnivå kan jag lova. Önskemål om att göra detta till en fredagsmys tradition kom. Försökte sedan mysa till med stora barnen, började se på "Mr:Beens semester" och dukade fram en massa gott till dem och nötter till den nu mera sundare mamman. Vid första reklamen försvann barnen som en avlöning och sedan kom en rolig lek igång och de kom inte tillbaks. Där satt jag. Det var den fredagen det. Slutade med att jag somnade i soffan.

Lördag morgon gick vi upp redan 6.30 för att fort äta och bege oss till Hultsfred (12mil bort) för att gå på marknaden man inte kan missa. Är uppvuxen där i kring och det är en tradition att åka dit för att träffa gamla bekanta och självklart för att handla en massa man egentligen inte behöver Trevligt hade vi. Barnen shoppade en massa som vanligt! Fick snygga peruker av morfar. Så nu har vi en grönhårig 9-åring och en gulhårig 7-åring :-) Bebis ser ut som han brukar som tur är, men han tittar med stora ögon på de förändrade systrarna. Själv handlade jag tre stora "Kryssbollar" för det fantastiska priset 100.- i affären här hemma kostar en 89.- så där gjorde jag ett klipp. Höstfint blir det!

Idag jobbar maken igen och jag tackar för att tjejerna har kompisar. Båda är iväg och detta gjorde så att jag kom ut på en promenad tillsammans med gossen i vagnen! Nu blir det en kopp chai-latte och sedan får vi se!


3 kommentarer:

  1. tycker dt låter som en toppenhelg! :) jag har mest varit trött, och målat, och ja, tiden har som bara försvunnit!

    SvaraRadera
  2. Kul med marknad:)!
    Så mycket hår han har söta gossen:)

    SvaraRadera
  3. Roligt med marknad!
    Hoppas att ni hittade några trevliga fynd.
    Snygga hårfärger haha det vore kanske något att satsa på. Fast jag betvivlar att jag hade klätt i de färgerna ;-)

    SvaraRadera