måndag 29 augusti 2011

Denna vecka börjar hösten!

Alldeles snart är september här. Min lilla prins blir 2 månader. Vart tog sommaren vägen och framför allt, vad hände med augusti??? Hinner inte med längre. Måste verkligen se över vad barnen behöver inför hösten och vintern. Antar att äldsta tjejen behöver en hel del då hon växer så det knakar!

Tänk att sommaren snart är över för denna gång. Blev den som ni tänkt? Vår sommar blev fantastisk. Precis som vi planerat och till och med bättre. Hann med att hitta på lite skojiga grejer med tjejerna innan lillebror kom och sedan en massa mys tillsammans med honom och resten av familjen innan skolan började. En lång härlig ledighet tillsammans. Det enda tråkiga var att jag inte fick bada denna sommar. Vågade inte när jag var höggravid, pga infektionsrisk om man öppnat sig. Tur att jag inte gjorde det med tanke på att jag faktiskt var öppen 5 cm när jag sattes igång vecka 38.

Promenad i solskenet på morgonen, regn mitt på dagen och så lite sol igen. Men jag har känt mig frusen idag. Får väl förkylningen som övriga familjen dragit hem...Känner mig lite risig i halsen och lite svid i näsan.

Barnen hade med kompisar hem och gick efter en stund hos oss vidare hem till kompisarna. Jag gjorde något mycket välbehövligt. Städade. I byrån i hallen. I en låda förvarar jag allt mitt smink, borstar, hårfön, plattång osv. Kan säga att det varit svårt att hitta nåt sista tiden...Men oj vad fint det är nu. Passade på att ta de andra röriga lådorna också. Varför kan man inte hålla den fina ordningen? Kommer snart vara ett minne blott igen. Tyvärr. Har annars näst intill pedantiskt ordning i mitt hem men lådor och skåp är inte min starka sida....Vad beror det på?

Just nu pågår första avsnittet av Robinson. Barnen kom hem och informerade mig om att de inte alls kunde sova vid 20 idag för ALLA kompisar hade sagt att de skulle få se det. Jag visste inte ens om att det började idag. Men okej vi ger det en chans i år igen! Bäst att hänga med och lära känna personerna i årets upplaga :-)




1 kommentar:

  1. Du, det har jag också funderat på, Vart fasen tog sommaren vägen??? Har ju jobbat hela sommaren så tiden bara rann iväg :((
    Men nästa sommar har jag troligtvis semester, och då ska jag njuta för både denna och nästa sommar ,))
    Kramiz och ha en fin kväll

    SvaraRadera