måndag 5 september 2011

Vad ska man göra nu???


Hade verkligen turen med oss i går. Lämnade lilleman hos farmor och farfar tillsammans med största systern medan maken jag och lillasyster begav oss ut i skogen. Hittade verkligen MASSOR av kantareller!

Frysen är nu full av dessa läkerbitar.

Det som var mindre trevligt var att jag fick med mig ett par älgflugor hem. Hur otrevliga är inte de??? Så Äcklliga när de kryper på tvären och bits. Hade en i mitt hår en längre stund. Kände den hela tiden men såg den inte. Men tills sist så. Pang, och livet var slut för just den .

Kan väl säga att maken och jag tillbringade kvällen med att rensa och förvälla alla svampar, baksidan på det hela liksom. Fy vad tråkigt det är och vilken tid det tar!

Idag har lilleman och jag gjort ett tappert besök för att ge öppna förskolan här en chans. Men nej tack säger jag bara. Tycker inte det kan kallas en öppen förskola när det är en öppen verksamhet med lunch för alla. Detta hålls i kyrkans regi där vi bor. Inte alls något för mig. Tacka vet jag den öppna förskolan jag besökte när tjejerna var små. Saknar allt med den. Gemenskapen, personalen, kompisarna...

Får väl ta och åka i väg till någon annan verksamhet för hit tror jag inte vi går igen. Så trist hade verkligen sett fram emot att lära känna lite nytt folk här i området. Nu när jag hade chansen liksom. Funderar starkt på att satsa på att öppna något själv. Kanske borde kontakta kommunen? För borde det inte finnas en kommunal verksamhet när det är ett så barnrikt och populärt område???

Vad ska jag nu gör om dagarna? Hela min planering gick liksom i stöpet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar