torsdag 22 september 2011

Falskt alarm

Igår var lillgossen vaken hela dagen. Sov några minuter då och då. Fick inget gjort. Men idag sover han som aldrig förr. Måste vara inne i en tillväxt period eller något. Hade ju hoppat upp ett steg på kurvan vid bvc besöket i tisdag, väger nu vid 10 veckors ålder 5380 och är 60 cm lång. Snart är 56 kläderna ett minne blott. Måste inskaffa en ny garderob a´la storlek 62, varför har inte jag någon att ärva av? Lilla kilen håller på att bli stor!

Mellan flickan gick ju hem från skolan igår men det var falskt alarm, väl hemma var hon hur pigg som helst :-)

Ikväll är det dags för föräldramöte igen. Denna gång i äldsta dotterns klass. Spännande att få höra om de kommande nationella proven som ska göras i år 3. Lite läskigt samtidigt, de är så små ännu men ska redan testas...

Nu ska jag kolla efter barnvagnsmobiler på tradera! Ingen som har en liggandes som ni vill sälja?

6 kommentarer:

  1. Grattis till Bebbenn Det var ju ett tag sedan jag var här :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. just ja, nationellt prov blir till våren..spännande ...och lite skärammande

    SvaraRadera
  3. Hoppas att mötet gick bra!

    Jo de växer fort de små.. och de stora :-)
    Min äldsta flicka skjuter i höjden!

    Trevlig fredag!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Men vad han växer :) Jag minns hur kul jag tyckte det var när Robin börjadeväxa ur en storlek och man fick åka och titta på nya kläder:) Leo var det ju inte så med eftersom han fick Robins gammla. Tycker du att det är kul att handla pojk kläder eller är det lite ointressant när han inte är första barnet ?:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Klart jag tycker det är kul!!!

    SvaraRadera