tisdag 6 september 2011

Inga objudna gäster som tur är!

Äldsta dottern gick med en kompis hem. Efter en stund ringde kompisens mamma och sa att hon hade tråkiga nyheter. Många tankar han genom mitt huvud. Vad har de nu gjort, vad har hänt? Vilket ben är nu brutet? Men inte. Kompisen hade löss. Livs levande som kröp i håret. Den kompisen har varit här varje dag sista veckan. Hon sov tillsammans med min dotter i helgen. Men som tur är hittade jag inga objudna gäster i mina barns hår. Har klarat oss utom dem hittills och vi klarar oss gärna resten av livet. Så äckligt och otrevligt. Håret kommer att kontrolleras varje dag nu kan jag lova. Yngsta dottern undrar vart de bor innan skolstarten. För de kommer ju alltid då?Ja vart finns de då och vart kommer de ifrån från början? Idag är jag tacksam för att lössen inte gillar oss. Vad är du tacksam över?

1 kommentar:

  1. ja, jag är tacksam så länge lössen håller sig undan! :)

    SvaraRadera