söndag 11 september 2011

Nine-eleven

Idag är det 11september. För tio är sedan hände något otroligt hemskt. Terrordåd. Ett nytt begrepp fick ny betydelse. Sedan dess har dessa terrordåd skrämt oss. Fruktansvärt som hände. Så många oskyldiga människor som fick gå en alldeles förtidig meningslös död till mötes.. Detta är ett datum som man minns. Jag jobbade på samma arbetsplats då som nu. Jag var till och med på samma avdelning som jag var på nu innan mammaledigheten. Jag minns att en pappa kom för att hämta sina barn. Det var han som berättade för mig vad som hänt. Men han sa att ett plan störtat in i en byggnad och att byggnaden brann. Han sa att det var en stor nyhet och att många var skadade. Då visste man ännu inte vad som egentligen hänt. När jag senare kom hem visste man mer. Finns bara ett ord fruktansvärt.

Vad gjorde du när du möttes av nyheten för tio år sedan?

4 kommentarer:

  1. Just den dagen minns jag inte vad jag gjorde..
    Däremot Tsunamikatastrofen är klarare i minnet..
    Fruktansvärt är bara förnamnet.. det är så hemskt.

    Kram
    K

    SvaraRadera
  2. Jag minns allt exakt det var förmiddag och jag satte på tv och BBC sände direkt på någon kanal pga av att ett plan hade kraschat in i World trade center, och det var ju hemaskt och så och de visade några repriser och mitt i direktsändning kommer plan nummer två (jag ryser tom när jag skriver det här) och reportern berättar att titta har kommer ett plan...... och det vänder???.....och det kör rakt in i det andra tornet !!!!!
    Det vet så hemskt fruktansvärt och sjukt. Jag tittade på tv heeela dagen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Uscha fruktansvärt... Kommer oxå ihåg den dagen sååå himla väl... Jag jobbade o hörde detta på radion o när jag kom hem så satt jag som fastklistrad vid tv;n... Uscha jag ryser när jag tänker på att det var över 3000 st som miste livet den dagen...
    Underbar bild här nedanför!
    Stor kram K

    SvaraRadera
  4. Ja fy så fruktansvärt det var! Jag blev helt chockad kommer jag i håg, satt framför tv;n hela dagen med tårarna rinnandes :(
    Kram

    SvaraRadera