fredag 2 september 2011

Så var det fredag igen!

Tittade förbi en sväng på jobbet idag lagom till 9 fikat. Måste säga att jag saknar den dagliga kontakten med mina fina arbetskamrater. Men jag saknar inte jobbet! Älskar att vara hemma och jag kan gärna vara det hur länge som helst. Men när jag såg finaste Therese och min arbetslagsersättare sitta och planera den kommande målformuleringen så saknade jag "oss". I miss you my friend! Men men, snart sitter vi där igen och river vårt hår för att få till nåt bra det här året kommer flyga förbi.

Kanske borde övertala maken att ge Oliver ett syskon att leka med, en liten 4:a. Nej, ni behöver inte sätta kaffet i halsen för det kommer inte att ske det förstår till och med jag. Jag älskar de barn jag har och jag kommer ha fullt upp med dem. Jag skulle som sagt göra nästan vad som helst för att stanna hemma med dem men någonstans inser till och med jag att man måste sätta stop. Men tanken är ändå lite lockande. Mina tjejer har hela tiden haft varann då det bara skiljer 17 månader på dem. Lilla O kommer förstås alltid ha dem som skyddar honom men han kommer inte att ha något syskon i samma ålder att leka med, men det ska nog gå bra ändå!

Efter jobbet drog vi i väg till bvc, lilleman har nu passerat 4 kg och sköterskan tyckte jag tagit ett bra beslut som börjat ge lilleman tillägg fyra gånger/dag. Har ju hel ammat tjejerna länge utan problem men denna gång tycker jag inte att det fungerat lika bra. Med tillägget är Oliver mycket gladare, lugnare och framför allt mättare.

Sedan bar det av till Maxi. Måste ju fylla på förrådet inför helgen! Självklart kom jag ihåg att spara kvittot för nu ska här räknas äppleblomman!

Nu väntar vi på att alla i familjen ska komma hem för sedan startar vi i gång fredagsmyset!!!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter att du trivs så bra att vara hemma =) Jag hade inte den ron när jag var mammaledig... tyvärr :( Hoppas du får en mysig fredag du coh din familj

    SvaraRadera