onsdag 12 oktober 2011

Det går åt rätt håll!

Idag hade jag tid hos barnmorskan för efterkontroll. Tanken var att jag skulle sätta in en kopparspiral. Men jag fegade ur redan igår kväll efter att jag löst en massa hemska historier på nätet. Har provat två gånger tidigare utan att lyckas så nu har jag bestämt mig en gång för alla att inte göra det igen. Frågan är vad man ska satsa på istället? Funderar på en stav. Någon som har erfarenhet av det? Annars var allt bara bra och det positiva var vikten. Jag hade gått ner nästan 3 kilo sedan jag stod på vågen här hemma senast och det var kanske tre veckor sedan. Bra, så bra!

Gossen och jag unnade oss en stund på stan och jag passade på att köpa några små presenter till den blivande 9-åringen. Hade tänkt hälsa på en stund på jobbet men hann inte med det så det får bli en annan dag. Saknar mina kollegor lite nu så jag behöver nog åka dit för att "tanka" lite igen.

Maken är ledig idag men befinner sig ute i skogen för att leta efter den eftersökta älgen som inte alls ville visa sig i måndags eller tisdags. Idag måste han komma fram för efter idag är det färdig jagat. Banne mig! Blir det ingen älg idag finns det risk för att man blir ensam i helgen och det vill jag inte! Känner mig otroligt trött nu. Har varit väldigt mycket själv med alla barnen den sista månaden då maken jobbat en massa. Behöver en helg med lite avlastning nu känner jag.

Ikväll blir det arga snickaren och Greys. Bättre tv-kväll än så kan man inte begära! Hoppas hoppas att alla barn är med på noterna och somnar fint i sina sängar någon gång innan 21!

5 kommentarer:

  1. Stora dotter har en stav i armen, känns obehaglig att ta på. Men hon har haft den i 2 år, i januari, och blöder fortfarande oregelbundet :(( så hon ska ta ut den.
    Men den kan ju fungera på dig ;))

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Funkade inte med kopparspiral för mig, men däremot hormonspiral. Funkar kanon!

    SvaraRadera
  3. Jag blev gravid med kopparspiral!

    Hoppas att du får möjlighet att vila snart.
    Jag såg också snickaren igår. Missade Greys! Men ska se det idag.

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Jag har inget just nu... Men funderar oxå på en stav..
    SV:
    Jag använder mej av gratisprogrammet picnik.com! De är verkligen superenkelt o roligt! Bara att klicka sig in o pröva!!
    Kram K

    SvaraRadera
  5. jag har hormonspiral och den funkar toppen för mig :)

    SvaraRadera