måndag 24 oktober 2011

Sitter och funderar

...på det här med julklappar. Kan ju vara bra att börja tänka på det i alla fall. Efter dotterns födelsedag på lördag är det bara det kvar i år förutom lillgossens dop. Har läst att en del av er redan är klara med presenterna. När det gäller mig så handlar det bara om julklappar till barnen. Vi vuxna har slutat ge varandra för länge sedan. Brukar köra en julklappslek istället som medför att man köper en sak var. Nu till mina funderingar. Har sett och sedan länge förstått att det skiljer sig en hel del hur vi ser på detta med klappar till barnen. Därför till min fråga. Hur många klappar får era barn eller har ni en bestämd summa /barn? Här hemma har vi en förmåga att säga att vi inte köpt något och sedan när vi börjar packa in så inser vi att barnen inte ens kan uppskatta allt då det oftast är för mycket. Därför funderar jag i år på att bara köpa dem ett få tal saker och sådant som de verkligen vill ha. Jag ska försöka motstå allt "billigt" jag springer på! Hoppas jag lyckas!

Ps; kom precis på efter att ha hälsat på hos Lena att det är exakt 2 månader kvar till julafton idag!

4 kommentarer:

  1. Hallå vännen!
    Vi brukar köpa för en speciell summa till barnen. Låt oss säga 700 kr per barn till exempel. Då lägger vi 7000 kr i varsit kuvert med deras namn på. Sen är det bara ut och shoppa. Ibland hittar jag inget vettigt för alla pengar till något av barnen och då får dom kontanterna i stället. Ibland kan det bli en dyr grej till den ena och 7 småsaker till någon annan. Men allt av samma värde, och det vet dom :)
    I år vet jag att Alex behöver nya hockeybyxor och axelskydd. Vet inte vad det går på...kanske runt 1000 kr och då blir det för 1000 kr till dom andra också. (Nu hoppas jag att det blir billigare såklart.) Så priset av Alex saker utgör summan i år kan man säga. Hänger du med?
    Funkar bra tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi lägger 700 i kuverten, inte 7000 såklart!!! :)

    SvaraRadera
  3. Jätte svårt!
    Vet knappt hur vi brukar göra faktiskt, haha!
    Försöker så att alla får för ungefär lika mycket pengar alla fall.
    Lagom är bäst:)
    Kram.

    SvaraRadera