fredag 7 oktober 2011

Snörvel och en eloge!





Förkylningen som bråkat med lilleman har nu även gjort entré hos mig. Ögonen svider och är röda så idag gott folk får ni som möter mig stå ut med att se mig i glasögon. Förberedde barnen på detta redan igår eftermiddag och då sa äldsta dotterns kompis har du linser? Varpå dottern svara "Ja visste du inte det? Det är tur hon har det för hon ser jätte konstig och rolig ut i glasögon!"Sedan la hon till ett långt skratt! Nu har ni en bild av hur hemsk jag är idag alltså. Ingen vacker syn när jag gick iväg för att lämna barnen på skolan. Lägg då till okammad, osminkad och rödögd till de vackra glasögonen. Ni hade vänt om ni mött mig...Men nog om detta idag är det fredag och tack för att maken är ledig idag. Men bara idag sedan kommer en ensam mamma helg och vecka. Måste säga att jag beundrar alla ensamma mammor. Vilket jobb ni har. Att ensamma alltid ansvara för allt. En eloge till er! Ni är fantastiska!

1 kommentar: