torsdag 1 december 2011

Jobbigt med en mini-tonåring...

Som ni vet har jag en 9åring här hemma. Med en attityd som jag hade som 15åring. Vart är värden på väg? Så fort man säger något blir det en massa bråk. Sedan finns det ett standard svar som ofta kommer "Men förlååååt då!" Denna fras kommer som svar på det mesta. kan bara säga en sak. Man blir trött. Och rädd. Ungen är 9 hur ska det sluta liksom. Maken påstår att vi är för lika. Ingen ger sig. Men hallå inte kan man väl förlora en diskussion med en 9åring. Seriöst jag med mina 34 levnadsår måste väl ändå veta bättre?! Säger bara en sak, huuu hur ska detta gå när hon blir tonåring på riktigt???

5 kommentarer:

  1. Åhhh ja vet hur du har det, fast jag har en 6 åring som är som en stor tonåring och beter sig som jag vet inte vad...:-(
    Ja man undrar ju hur det ska bli när de blir tonåringar på riktigt när de är så här redan nu??;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ha ha... Min äldste är 3 år och ger sin mamma dagliga matcher. Jag tänker också på hur han kommer bli som tonåring när han redan nu visar sådana tendenser. Fast å andra sidan kanske de har sina "värsta perioder" nu och kommer vara ganska så behändiga när de kommer till tonåren....:).

    SvaraRadera
  3. Hihi, inge bra när barnet är likt en själv. Blir många duster genom åren då ;). Emmelie och jag har haft det så i många år nu och det tar aldrig slut, blir bättre några månader emellanåt. Men frusterande är det!!

    SvaraRadera
  4. Ojoj! En nioåring här också! OCH en sexåring! Inte det lättaste alla gånger!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Varje konflikt nu, är en övning för att klara nästa ;))
    En tonåring tänker på ett annat sätt än en 9-åring, och kan därför vara lättare att ta en konflikt med. Men, det finns ju gånger man nästan river sitt hår ändå.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera