fredag 9 december 2011

Den allra första...

...snön kom i går kväll och i natt. Satt och tittade på senaste Irene Huss filmen med maken och snön yrde utanför fönstret. Tända ljus på bordet och då; Pang kom den första julkänslan.

Tänk att lite snöfall kan medföra en sån härlig känsla! Men tyvärr var det inget som var långvarigt. I natt när gossen höll mig vaken (ja, han har börjat ha en period av vakenhet mellan ca klockan 4-5 inte alls kul!) så hörde jag hur det åskade och regnade (!) och idag var all snö borta och istället var det isgata ute! Hemskt. Kunde knappt ta mig till skolan med barnen. På vägen såg jag en mamma som cyklade om kull med sitt barn bak på cykeln samt tre barn som vurpa. Inte cykel idag, snälla nån!

Idag är jag glad över att jag inte jobbar på akuten för de kommer nog ha väntrummet fullt. Jag är inte glad över att ha en make som ska sitta och köra i trafiken 9,5timma. Nog för att han har fler körtimar och mer erfarenhet än de flesta av olika väglag, det finns många därute som inte alls vet hur man ska förhålla sig en dag som denna!

Ta hand om er därute om ert väglag är som vårt! Tänk på att hålla avståndet och dra ner på tempot lite!

3 kommentarer:

  1. usch och fy för sånt väder!
    ska se den filmen i helgen dom brukar vara bra :)

    SvaraRadera
  2. Ojojoj ja! Isbana här också!
    Kram på er fina!

    SvaraRadera
  3. Vädret är inget vidare nej.
    Här har det ösregnat, var sol och haglat.. stormat. Skumt klimat vi har.

    SvaraRadera