måndag 5 december 2011

Två av tre...

...ligger just nu och sover. Lilleman har bajsat två gånger och har nu fått en flaska och somnat om. Hoppas hoppas detta vänder snart för detta måste bero på tänderna annars kommer får blöj ekonomi förstöra hela julen :-) Lillasyster sover gott fortfarande. Har precis ringt vc för att beställa en ny tid till henne i dag. De ville ju kolla örat en gång till. Bara att vänta på att de ringer upp med andra ord. Hon har så ont min lilla fina flicka. Man får inte röra örat och det är varmt och rött även på baksidan av örat. Hoppas det också snart blir bättre.

Idag ska jag få ändan ur vagnen och börja kolla över julklapparna och börja packa in de vi har. Inte en aning om vad som faktiskt är köpt och hur mycket mer som behövs. Lika svårt varje år att veta hur mycket man ska köpa. Sedan är det detta med lillman. Hur mycket ska han få? Han får ju liksom saker hela tiden och detta år förstår han ju faktiskt inget av detta...Hur gör ni andra som har bebisar? Självklart vill man ju även ge honom några småsaker :-)

Lovar mig själv med er som vittnen att jag inte ska sitta den 23e och packa in alla julkplappar. Påminn mig tack !!!

Min stora tjej tycker vi ska pynda mer här hemma redan nu. Jag brukar inte plocka fram tomtar och sådant fören tidigast någon vecka innan julafton men hon vill så gärna göra det redan nu. Flera av hennes kompisar har tydligen redan tomtar och granar i var vrå! Hur har ni det?

4 kommentarer:

  1. Åh stackars lilla tjej.. INte alls kul att ha ont i öronen:-(
    Här är det en till som INTE har köpt en endaste julklapp:-( Herregud, vart ska man hitta den tiden??;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Sv: Det beror på hur långa namnen är. Ungefär 16 bokstäver får plats inklusive mellanrum. Halsbandet kostar 189 inklusive frakt.

    SvaraRadera
  3. Nellie var 4 månader sn första jul, hon fick inget. Jo, av mamma och mormor fick hon sängkläder. Jag tycker det är helt meningslöst att köpa saker till en som har allt den behöver och som ändå inte förstår :)

    SvaraRadera
  4. Jag är KLAR med alla julklappar utom en och har slagit in cirka hälften nu ikväll, pust! Bara rimmen kvar, men det är ju liksom den roliga biten =) Krya på Lillan och jag röstar på att Lilla O ska få iallfall några julklappar, annars undrar han nog när han ser korten från sin första jul när han blir äldre, hihi. Kram till fina familjen, ser fram emot fredag :)

    SvaraRadera