måndag 2 januari 2012

Dag två på nya året

Idag är väl vardagen tillbaks för flera av er men inte för mig :-)

Så länge barnen har jullov, dvs en vecka till, så kan jag sova så länge jag (läs lilleman) vill, jag kan strosa runt i morgonrocken halva förmiddagen, fika vid lunch, luncha vid middag och dricka te vid midnatt. Lovely!!

Idag har jag i alla fall varit utanför dörren en sväng. En rask promenad på ca 1 timma. Alldeles underbart. Man känner sig så mycket piggare efteråt. Huvudvärken börjar komma smygande, ni vet den som kommer efter att man plockar bort sockret. Dag två here we come!

Maken slutade 12 idag. Skulle ha en spel dag med barnen. Icke sa Nicke. Det blev skridskor istället och sedan har de lekt med sina  Petshop halva dagen. Snart vill de väl spela, när inte vi vill. Som vanligt alltså. Underbara ungar.

Lilleman knoppade precis in. Inte alls bra med tanke på klockan. Men men vad gör man. Han har bara sovit en gång idag och var verkligen övertrött. Men nu kommer han att vara vaken halva natten! Men vad gör väl det när vi har jullov??



2 kommentarer:

  1. Samma här. Skönt med lov! :-)
    Och lycka till med socker-abstinensen. Det kan vara en envis rackare. ;-)

    SvaraRadera
  2. Underbart att fortfarande ha jullov.
    Kram

    SvaraRadera