tisdag 24 januari 2012

Det går upp och det går ner

hade en mycket trevlig dag på öppna förskolan. Lika trevligt som alltid att träffa alla härliga mammor och fina bebisar. Eller bebisar de börjar bli stora nu de små. En annan mamma och jag kom fram till att våra 6 månaders barn nu faktiskt tillhör de äldsta barnen. Man är ju välkommen på babycafet  tills den dag man fyller 1 och våra barn är ju närmare 1 än 0!

Kom hem med ett strålande humör, extra glad för att jag på hem vägen äntligen gjorde något jag skulle gjort för länge sedan. Jag köpte äntligen min systemkamera! Humöret sjönk tyvärr ganska fort. Hade ett prakt gräl med äldsta dottern som tyckte att hon skulle ha med sig inte mindre än 4 kompisar hem. Den onda mamman sa nej och sedan vad man verkligen inte önskvärd. Den dummaste som finns på denna jord, och allt som kommer att gå dåligt fram över är mitt fel. Det kommer vara mitt fel när de förlorar melodifestivalen i skolan, för det är ju jag som gör så de inte kan träna osv. Det var ett j**la liv hela vägen hem och hemma blev det inte bättre där surade maken för att ett arbete i tvättstugan inte gick lika smidigt som han tänkt...

men nu är allt frid och fröjd igen. maken på jobbet och dottern är lugn och med förhoppning om morgondagen! för båda t

Ikväll är det stress tisdag, gymnastik för båda tjejerna lagom tills lilleman ska sova. hur underbart är inte det??? Kommer nog bli underbar kväll ;-)

3 kommentarer:

  1. Tittar in för att säga hej, hoppas allt är bra

    SvaraRadera
  2. Härliga familjeliv! Jag hade också ett praktgräl med Storan imorse och hennes kommentar när jag tyckte hon kunde vara lite mindre tjurig var: Vänj dig! Hahaha <3

    SvaraRadera
  3. Jag går oxå på öppna förskolan o de är sååå trevligt att träffa alla mammaor och barn! Sitta o dricka kaffe och prata;-)
    Kram K

    SvaraRadera