tisdag 31 januari 2012

Fisher Price Giraff

Hittade en sån här rolig sak på blocket. Dock i an annan stad. Men jag hade turen med mig och hon som sålde jobbade här i Linköping. Så idag möttes vi och jag fick hem giraffen. Hade tänkt låna en av fina Therese men då lilleman är en riktig busunge så vågar jag inte! Tack ändå vännen. Priset var helt fantastiskt! Såg att andra säljare runt om i Sverige vill ha ca 200:- mer än jag gav! Toppen vi leker ett tag och sedan säljer vi den vidare. Begagnat är toppen när man har barn! Lilleman skrattade  som bara den när han lekte med den tillsammans med systrarna i eftermiddags. Detta kommer att bli toppen.

Annars då?
Storasyster har ett helvete rent ut sagt. Hon mår så dåligt just nu. Precis likadant som i våras. Kan inte äta mår illa hela tiden. Är trött och slö och orkar precis med skolan. Jag känner mig som världens sämsta mamma när jag varje morgon tvingar iväg henne gråtandes. Hon vill bara vara hemma och jag och läraren är överens om att hon ska till skolan och försöka. Det går bra när hon är där men sedan stupar hon på soffan här hemma. Orkar inget förutom skolan. klagar ständigt på illamående. Jag HOPPAS verkligen att  proverna vi tog visar något. hellre en trist diagnos på gluten än denna ovisshet. Man känner sig maktlös. Snart har vi väntat ett år på att få ett svar. Olika bud varje gång, urinvägsinfektion, körtelbuk,blindtarmen, stress, oro....you namit.  Men inget har varit rätt. Detta måste få ett slut. Hur länge ska ett barn behöva må så här? En ny tanke som dykt upp om svaren inte visar nått är magkatarr, kan barn ha det?

Själv fick jag mig en skön kvällspromenad medan lillasyster var på gymnastiken. 45 minuter ute i kylan gjorde mig gott!

Nu är det kväll så sov så gott ni som snart ska lägga er!

11 kommentarer:

  1. begagnat är jättebra!
    men stackars storasyster, låter inte alls kul som hon har det just nu :(
    hoppas att ni får reda på orsaken.
    kram

    SvaraRadera
  2. Superbra med begagnat! Vi har haft turen att ha 2 äldre kusiner så vi ärver ALLT;-)
    Stackars lilla storasyster... Jobbigt att inte veta vad det är...:-(
    Kram i massor till dig❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi har inte turen att få ärva av nån, alla bara ärver av oss ! .-)

      Radera
  3. Hoppas verkligen ni får ordning på dotterns mage. Vet hur jobbigt det är med knepig mage. Kram!

    SvaraRadera
  4. Hur 17 kan du svara under varje inlägg? Jag har ju också blogspot och har inte den funktionen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du jag vet inte, helt plätsligt fanns det en knapp att trycka på där det står svara!

      Radera
  5. Usch som man ororar sig för ungarna när dom inte mår bra!
    hoppas hon får li bättre snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jobbigt med magen!!! Hoppas ni får veta vad det är och att det går att göra något åt!

    Giraffen var Leas älsklings leksak från hon var 6 månader. hon tycker fortfarande att den är rolig i bland :).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte är det kul inte. Har farit fram och tillbaka till vc och us sen i maj. Nu måste detta som sagt få ett slut!

      Radera