måndag 16 januari 2012

Så nöjd!

Under helgen var vi som sagt borta. Detta innebär att man själv inte kan styra över maten som serveras och en massa fika blir det också. Men ståndaktig som jag är så tackade jag nej och fick en del gliringar för det. Folk tycker verkligen att man är "barnslig" för att man vill vara sund. De trugar och trugar men jag fortsatte att säga nej. När det beställdes pizza på lördagskvällen tog jag en kebabsallad. Men middagarna är inte lika lätta. Inget fullkorn så lång ögat når. Spagetti en dag och potatis den andra. Åt med dåligt samvete. Men bara lite och så mycket sallad till. Var alldeles säker på att alla dessa kolhydrater skulle sätta käppar i hjulet för mig idag och att vågen inte alls skulle vara så snäll emot mig. Med tanken inställd på att " vecka två är svårast och + - 0 är helt ok" som Biggest loser tränarna sa i torsdags, hoppade jag i morse på vågen, och vet ni vad???

-1,5!!!

Kan inte annat än vara nöjd!

2 kommentarer: