lördag 4 februari 2012

Se upp i backen !

Idag har det varit en underbar vinterdag. Kallt som bara den -15 mitt på dagen men soligt och vackert.

Pappa och jag drog i väg och handlade semlor och korv sedan blev det fika hemma och efter att övernattade barn gått hem drog vi till en av stans stora backar. Pulkor, snowracer,  och sjärtlappar  stuvades in i bilen. Barnen hade stora förhoppningar om mer snö lite längre bort. (Tyvärr kan vi fortfarande se gräset här i LInköpig till skillnad från andra ställen i landet, min pappa som var här kom från Oskarshamn 18 mil bort och där har de 50 cm snö!)

Tyvärr gick det inte att åka så bra i backen och det var fler än vi som fick erfara detta. Nämligen Linköpings studenter. När vi kom till backen var det världens pådrag. Hundratals studenter i roliga kläder. I backen pågick någon form av pulkatävling. Det var microfon och ljudanläggning, tält och öl överallt. De åkte på allt man bara kan tänka sig. Spjälsängar, fotöljer, kanoter mm allt med påspända pulkor eller skidor under. Priset i mina ögon tog nog ett lag som åkte på en säng med madrass och allt och så slalomskidor under :-)
Hur kul som helst att titta på.

Vi grillade skrattade och trotsade den lilla snön och åkte lite i backen. tack fina pappa för att du kom och fick med oss ut! Underbart trevligt.

Bjuder på bilder från dagen!


Uppdatering: Har precis sett Melodifestivalen och jag gissade helt rätt efter att ha hört de 8 bidragen, bara så att ni vet ;-)

och ni glömmer väl inte att spana in vår prins, rösta om ni vill!!!




4 kommentarer:

  1. Vi har inte precis någon snö här iheller!
    Men barnen trotsar och åker pulka ändå :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lilla räcker när det gäller barnen (och mig!)

      Radera
  2. Korv och semlor, snacka om go-fika ;)

    Kram

    SvaraRadera