onsdag 15 februari 2012

Underbara familjeliv

Visst blir man trött ibland när man är trebarnsmamma  det ska man inte sticka under stolen men oftast är det underbart!Dagarna går undan som bara den. Ni som "bara " har ett barn; ta vara på tiden. Det är nu ni kan lägga hela er föräldraledighet på ert barn. När ni har fler måste tiden delas mellan barnen och så är det alla dessa måsten som också tar sin tid.

Dagarna som trebarnsmamma blir långa...

Upp tidigt varje morgon för att fixa frukost och lämna de stora barnen och detta medför även att man måste väcka bebisen som just kanske somnat om efter morgonmålet. Ute i vilket väder det än är. Stress och jäkt för på morgonen saknas det alltid tid eller hur?

Sedan passar, i alla fall jag, på att ta en promenad innan jag går hem igen. Sedan är det dags för gröt för lilleman och sedan är det plock fix och lek fram till ca 10.30 då är det dags för lillen att sova en stund.

Någonstans här är vi nu, alltså mamman fikar och bloggar lite;-) Sedan ska även min lunch fixas under denna stund.

Prinsen vaknar och då är det dags för lunch innan det är dags att bege sig ut för att hämta hem systrarna.

Sedan är det mellanmål och läxläsning och lek.

Lilleman somnar igen ca 15.30 och vaknar framåt 17 och då är det gröt. Sedan ska tjejerna mannen och jag äta också!
Jajamän, då är det redan kväll. Vissa dagar kan ni lägga till lite aktiviteter som gymnastik etc. Lilleman somnar för kvällen kl 19.30 ca.Sedan är det tv-soffan som gäller. Tjejerna har alltid nåt de måste se vid 20.00 så först vid 21 lägger de sig.

Klockan är alltså 21.30 innan min kväll börjar. Då blir det oftast datorn i knät samtidigt som jag tittar på nåt på tv.n. Förr  (innan lilleman kom) var jag alltid kvällstrött och gick och la mig runt 22-23. Nu har jag hamnat i någon ond cirkel och kommer aldrig i säng innan ca 23.30 sedan tar det en stund innan jag somnar bara vrider och vänder mig..

Någongång mellan  04-06 vaknar lilleman och vill ha lite tillägg innan han snabbt somnar om igen och kl 6.30 ringer klockan och allt börjar om...Men jag klagar inte.

Älskar mitt liv och min underbara familj. Önskar bara att jag hade lite mer tid i bland. Det är mycket man vill.

Men som sagt ta hand om er tid så länge ni inte behöver dela den mellan så många!

2 kommentarer:

  1. Just precis så ja.
    Trött är ibland bara förnamnet!

    SvaraRadera
  2. Och ändå har du tid med oss ibland, fina, fina du <3

    SvaraRadera