tisdag 27 mars 2012

Lite mycket vårkänslor...


...har gjort min lilla fina prins förkyld. Han har sovit dåligt de senaste kvällarna / nätterna men idag tog priset. Lilla finaste skrek oavbrutet mellan 4-6. Inget kunde trösta honom. Både mannen och jag slogs genast av tanken att det var öronen igen. Så jag åkte till bvc och rådfrågade bästa sköterskan och frågade om hon kunde titta lite. Jo då rött. Snälla sköterskan bokade genast in oss till en läkare och denna tog emot oss i stället för att ta fika rast. Hon hade en läkarstudent med sig som inte tränat och undersökt så små barn. Självklart var min lilla gosse perfekt att öva på så han fick en helundersökning. Han bara skrattade och bubblade. Öronen var röda men det var som tur var bara "virusöron" dvs av förkylningen. Men det kan bli en inflammation så blir han sämre eller får feber ska vi återkomma.

Snoret rinner och bara lilleman ser en näsduk vänder han på huvudet, de är smarta de små.
Just nu sover prinsen och jag hoppas innerligt att det kommer vara nån timme för han har lite förlorad sömn att ta igen.



1 kommentar:

  1. samma här Leo är jätte förkyld och värst på nätterna men jag tycker att det är lite värre när de är så små som din lilla kille, då gör det lite extra ont i hjärtat.
    Krya på er <3

    SvaraRadera