måndag 23 april 2012

Nu blommar det!


I helgen tog vi en tur till min mamma för att fira hennes födelsedag. På vägen stannade vi i en blomsteraffär och köpte en blomma. Där sålde de penseer för 1 krona styck. 15 små finingar fick göra oss sällskap på resan och idag har de fått nya hem i mina krukor på baksidan. Solen sken från blå himmel när jag planterade dem. Så fint. Satt mig i solstolen medan lilleman sov gott i vagnen och beundrade dem. Tänk vilken skillnad lite blommor kan göra för sinnesfriden.

Idag mådde äldsta dottern lite bättre tror jag. Det gick lättare att få i väg henne till skolan. Men det var lika svårt med frukosten då illamåendet fortfarande håller ett stadigt grepp i henne. I fredags togs en massa rör med blod. Sködkörtelfunktion och njurfunktion samt blodsocker är några av de saker som ska testas. En remiss till barn på vårt universitetssjukhus är också skickad. Så nu lämnar vi vårdcentralen efter ett års återkommande besök. Ett steg i rätt riktning.

Tyvärr så tror jag att lilleman åkte på magsjukan som yngsta syrran hade i veckan.
Kräktes flera gånger  går och är trött idag.
Inte lätt att vara liten och inte förstå vad som händer.

Det fina vädret som gjorde mig så glad på förmiddagen är tyvärr redan borta och nu är det lika grått och trist som vanligt igen.

Snälla snälla fina våren kom du är efterlängtad!


1 kommentar:

  1. Hoppas ni får vara friska nu och att ni snart får svar på vad som är felet med tjejan. Kram!!

    SvaraRadera