onsdag 12 september 2012

1½ vecka

Ja, så länge har jag jobbat redan. Hinner verkligen inte med något någonstans. Har svårt att förlika mig med allt nytt.  Känner att jag inte kan utföra ett tillräckligt bra jobb. Vill mycket men saknar tid för att kunna genomföra det jag vill för att göra det bästa för barnen. Inte kul att känna så. Men förutsättningarna kunde vara bättre. Längtar tillbaka till det gamla invanda. Trivs bra med närheten till jobbet, så fantastiskt skönt. Tycker också om vissa saker här mer än det gamla men tyvärr är det som sagt mycket som jag inte förstår. Men vem vet det kanske blir bättre. Tyvärr ska en av de två jag jobbar med sluta om ca 2 veckor. Väldigt synd tycker jag då vi fått fin kontakt. 

Lillman och maken har fina dagar här hemma och hittar på en massa roligt tillsammans. Idag hade de besökt en ny lekpark här i stan. Tyvärr sprang vår lille vilding lite för fort som vanlig och detta resulterade i ett fall med ansiktet rakt i asfalten och det första blåögat var ett faktum och dessutom en uppskrapad näsa...

De stora tjejerna kämpar på i skolan och är så duktiga. Leker hela eftermiddagarna och har knappt tid att komma in och sova. Precis som det ska vara :-)

Jag har dragit på mig en förkylning som satt sig i halsen. Är hes som bara den och hostar hela tiden.  Inget bra för en förskollärare som behöver prata, läsa och sjunga dagarna i ända. Kan knappt få fram ett ord så här dags på kvällen. Nu är det dags att  sova för imorgon ska jag öppna för första gången på nya jobbet. Måste vara på jobbet strax före 6 alltså. Några timmars sömn kan väl vara bra :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar