söndag 2 september 2012

Härliga söndag


Äggen puttrar på spisen. Lilleman och jag fixar i köket. Storasyster myser med valpen i soffan och maken sover. Lillasyster sov borta och snart ska vi som är hemma samlas runt frukostbordet. Imorgon är det vardag igen. Vardag med en massa måsten och stress. Inte vilken vardag som helst. Utan dagen D. Dagen då jag ska gå och jobba igen. Inte så orolig över nya jobbet men rolig att jag ska dö av hemlängtan. Kommer sakna min fina familj så och främst lillman. Vi har varit varandra så nära i 13 månader att jag knappt vet hur det är att vara bara Sandra. Upplevde inte detta på samma sätt med tjejerna. Tror att det liksom blir värre med varje barn och med åldern. Sedan är det nog värst för att man vet att detta var sista barnet och sista föräldraledigheten...

Idag ska vi hitta på något riktigt kul tillsammans hade jag tänkt. Allt på lillemans vilkor. Underbart. Självklart hänger mina finaste flickor med om de vill. Men oftast väljer de annat framför mamma och pappa nu förtiden, stora fina flickor!

Mannens skjortor och jobbyxor är tvättade och hänger fint i garderoben och ska så göra under resten av året. Själv måste jag leta fram mina jobbkläder/skor och allt annat för nu är det dags! Kommer få nya ytterkläder i form av jacka och byxa men det kommer ta ett tag då det först måte provas ut och sedan tryckas ditt en logga, detta medför att jag måste hitta något att ha på mig även ute. Gjorde ett tappert försök i fredagskväll men det jag ville ha fanns inte i min storlek. Lika trist som vanligt. Hittar jag inget idag i gömmorna så måste jag iväg och köpa en jacka i alla fall. Känns ju ganska onödigt när man snart kommer få en....

Skaffa er en underbar söndag fina ni! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar