onsdag 5 december 2012

Vitt!

Bjuder på en bild av mitt hem i vinterskrud.
Nu är vintern är hos oss i Linköping och det med besked. Öppnade på jobbet idag, trodde i min enfald att jag kunde cykla, men efter en liten promenad med hunden på morgonkvisten så insåg jag nja kanske inte. Men jag tänkte i alla fall dra med mig cykeln så jag kunde cykla hem...orkade dra den ca 2 meter innan jag insåg att jag kommer få fullt upp att bara ta mig själv till jobbet. Det yrde snö från alla håll och snön hade på sina ställen blåst upp till stora drivor som nådde till knäna och kallt var det som bara den. Kom i alla fall fram till jobbet i tid, men oj så jobbigt det var. Inte en gata plogad (och de är fortfarande nu klockan 21 likadana). Helt otroligt vilket väder och vilket trafikkaos. Men fram på dagen slutade det i alla fall blåsa och då var det riktigt skönt och härligt juligt ute. Trots att jag redan varit ute min beskärda del så blev det ytterligare en timma ute tillsammans med finaste lilla killen. Underbart att få en extra dag med honom denna vecka, skulle egentligen jobbat sent men bytte och öppnade för en kollega som var sjuk och det var bra det för vi hade en fin och härlig eftermiddag tillsammans här hemma.

När det gäller jobbet så har jag velat klart nu och fattat mitt beslut, var erbjuden att komma tillbaka till mitt gamla ställe efter nyår men till sist fattade jag beslutet att ge detta en chans, det kommer  bli tufft och det kommer innebära en stor förändring och andra förutsättningar men jag hoppas att det blir bra, om inte så är det bara att söka nåt annat. Vet ju att det är förskollärarnas marknad nu, vi med lite erfarenhet är väldigt eftertraktade, känns ju bra att veta. Så nu kör vi!

2 kommentarer:

  1. Vackert! Och grattis på din dag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du tagit ett beslut! Måste ses snart så vi får höra allt! Kramisar

    SvaraRadera