tisdag 31 december 2013

Årets sista dag och en nystart!

Tänka sig hela 2013 har snart passerat och det utan att jag varit någon aktiv bloggare att tala om. Men nu vänner nu ska det bli ändring på det. Året som passerat har varit kantat av en massa förändringar i mitt liv som varit påfrestande. Det hela började ju med att jag började jobba i slutet av 2012 och sedan vet jag inte riktigt vad som hände. Tror att jag genomgick någon form av livskris där allt bara kändes otroligt tungt och jobbigt. Förutsättningarna var inte de bästa och jag blev gång på gång besviken. Halva 2013 han passera innan jag återigen kände igen mig själv och resterande halvår flög fram av bara farten. Men nu sitter  jag här redo för ett nytt år och med hopp om framtiden. Klart att detta kommer att bli ett fantastiskt år! Någon årskrönika kommer jag inte att kunna prestera men en liten sammanfattning av året kan jag väl i alla fall få till och en form av  presentation  av mig och mina,kanske kanske hittar några nya läsare hit!?

Mina fina ungar har under året som gått hunnit fylla 2, 9 och 11 år så nu är jag småbarnsmamma och pree-teenmorsa! Det är högt och lågt i familjen kan man säga. Alltid någonting på gång och minuterna man kan sitta ner och ha sin omtalade egentid de finns nästan inte alls. Jag drömmer om att hinna läsa en bok eller göra allt det där man borde men min familj är det finaste jag har och min tid av ensamhet kommer att komma fortare än jag anar så nu lever jag livet kantat av jobb och familjepussel.

Den lilla 2-åringen  skattar sin mamma högt men är ingen bebis mer. Han är en självständig kille som vet vad han vill och han visar det tydligt. Han pratar och har ett ordförråd och en förståelse som imponerar ,mammas famn är omtyckt och mamman njuter av den sista lilla!

9-åringen har inte lång tid kvar innan grundskolan är ett minne blott. Hon är otroligt empatisk och vill alltid allas bästa. Alla andra sätts i första rummet  och hon har under året utvecklats till en självständig tjej. Skolan går som en dans då ingenting är svårt eller oförståelig. Inget fritids mer för hennes del!

11-åringen är på väg in i tonårsvärlden och mode och skönhet är viktigt. Hon kämpar på i skolan trots svårigheter och har bara en termin kvar i femman. Hon är stor nu min första lilla. Drar i väg till stan med kompisar och vill inte ha några kramar av sin mamma mer.

Maken min finns här i periferin men han då han inte har så mycket övers för sociala-medier så låter jag honom hänga med lite i bakgrunden :-)

Familjen har utökats med en liten hund som heter Wilda och även hon tar sin tid.

Året som gått har som sagt till hälften varit en lång transportsträcka mot att återigen hitta sin roll och sig själv. Att komma tillbaka till arbetsmarknaden och vardagen efter den sista mammaledigheten tog sin tid och tyvärr blev både familj och vänner drabbade av min svacka då ingenting var roligt. Under sommaren bestämde jag mig för att nu fick det vara bra och först då började jag uppskatta saker och ting igen. Har haft en ganska jobbig period bakom mig kantad med en massa sjukhusbesök och undersökningar tillsammans med min äldsta dotter men nu ser vi ett slut på det då vi bara har ett besök kvar under våren som kommer. Detta tror jag bidragit till att det blivit som det blev under detta år. Men nu ser vi framåt och skapar oss ett härligt år fullt av fina minnen!

Jag drömmer om ett 2014 fullt av utmaningar som utvecklar! Att leva ett sunt och friskt liv fullt av resor och spännande upptåg samt rikedom...Ja sånt som alla drömmer om. Vi får väl hoppas att 2014 blir mitt/vårt år!

Välkomna tillbaka nu kommer jag för att stanna!

2 kommentarer:

  1. kram, välkommen tillbaka å gott nytt

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka, du har varit enormt saknad av mig <3 Kram och ett underbart gott nytt 2014!

    SvaraRadera